Sağlıklı Salata Hazırlamanın Yolları!


Sağlıklı salata hazırlamanın yolları!


Salatanızı besin değeri yüksek, besleyici, hafif ve dolayısıyla da sağlıklı hazırlayabilmeniz için dikkat etmeniz gereken birkaç noktaya göz atmaya ne dersiniz?


Mümkün olduğunca kendi salatanızı kendiniz hazırlayın. Hazır salataların her zaman sağlıklı olduğunu düşünmeyin. Yaprakları koyu yeşil olan sebzeleri tercih edin. Marul, ıspanak ve roka gibi. Kaseyi sadece iceberg marul ile doldurmayın. Çünkü iceberg marulun besin değeri çok fazla değildir. Taze ve çiğ sebze kullanın. Kavrulmuş olanlarından uzak durun. Çünkü bunlar yağ içerir. Salatanızda zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar kullanın. Mayonez gibi soslardan uzak durun. Çünkü, hafif soslar bile sodyum ile yüklüdür. Salatanıza bir avuç çiğ ceviz ekleyin. Ton balığı, yumurta ve tavuk salataları mayonezle yendiği için tercih etmeyin. Kaynamış yumurta ve fırınlanmış tavuk göğsü, salatanızın protein ihtiyacını karşılayacaktır.

Kaynak: MİLLİYET