MENAPOZ DÖNEMİNİ RAHAT GEÇİRMEK İÇİN ÖNERİLER



Menopoz dönemini rahat geçirmek için


Menopoz sürecinde en sık karşılaşılan rahatsızlıklardan biridir sıcak basması. Bulunduğunuz oda size sıcak gelir, yüzünüz, boynunuz yanmaya başlar ve bu durum sizi her koşulda rahatsız eder. Bu konuyu doktorunuzla görüşüp size uygun bir tedavi uygulamanız gerekebilir ama beslenmenizde ufak değişimlerle sıcak basmasından kurtulmak için elbette önerilerim var.

Stresten uzak durmaya çalışın
Stres günümüzün bir parçası haline geldi ama birçok rahatsızlığı da tetiklemekte. Menopoz süreci hem hormonal değişimlerden hem de psikolojik nedenlerle bayanları negatif etkilemekte, sıcak basması ise dolaylı olarak oluşmakta. Stresten uzak durmak için düzenli yürüyüş yapın, nefes teknikleri uygulayın ve bir hobi edinin.

Fazla kilolardan kurtulun
İdeal kilodan ne kadar uzaklaşırsanız, yağ kitleniz artarsa vücut ısısı da artacak ve bu durum sizde stres ve sıcak basmasını hızlandıracaktır. Deneyimlerimize göre menopoz döneminde kilo veren bayanlarda sıcak basma olasılığı da düşük olmaktadır.

Sigara ve alkolden uzak durun
Metabolizmanın çalışmasında düzensizliklere neden olduğu için sigara ve alkolden uzak durmak sıcak basma olasılığını da azaltmaktadır.

Acı ve baharatlı besinlerden uzak durun
Baharatlı besinler özellikle acı biber sıcak basmasını hızlandıracaktır. Bunun yanı sıra sıcak olarak tüketeceğiniz yemek ve içeceklerde illaki etkiler. Az ve sık sık beslenme yine çok önemli çünkü yiyeceklerin sindirimiyle oluşan ısı oluşumu azalacak, sıcak basma riskini minimuma indirecek.
Günde 1 yemek kaşığı keten tohumu tüketin
Keten tohumu kabızlık sorunu olan kişilerde gerçekten etkili bir besin ayrıca içeriğindeki fitoöstrojenlerden dolayı bayanlarda östrojen dengesini sağlayıp sıcak basmasını azaltabilmekte.

Soya tüketin
Soya son zamanlarda her ne kadar tartışılsa da içeriğindeki fitoöstrojenden dolayı vücutta östrojen dengesine yardım edip sıcak basmalarını da önleyebilmektedir. Soya tüketirken az işlem görmüş olanları tercih etmek önemli, miso türü en ideali. Diyetisyen Özlem Sert Aydın

Günde 1 fincan adaçayı
Adaçayı yine içeriğindeki fitoöstrojenlerden dolayı sıcak basması için oldukça faydalı bir bitki. Sıcak basma riskini ve seviyesini azaltmakta. Mümkünse adaçayını limonlu tercih edin.

E vitamininden zengin besinler tüketin
Anti enflamatuar etkisinden dolayı E vitamini sıcak basma riskini azaltmaktadır. Badem, fındık, ceviz, çekirdek, zeytinyağı, buğday, tohumlu besinler, zeytin yağı, marul, nane, soya, maydanoz, ıspanak, yulafta E vitamini içeriği yüksektir.

Diyetisyen Özlem Sert Aydın
Kaynak: MİLLİYET